Us imagineu assistint a un teatre en el qual el personal de sala us ignora, les butaques són greixoses, els focus funcionen intermitentment i els actors parlen tan baix que és impossible entendre el que diuen?

La imatge i l’experiència que oferiria aquest local seria tan negativa que els espectadors mai repetirien i fins i tot abandonarien l’espectacle a la meitat. Per això els promotors culturals i els responsables de sales de teatre posen molta cura en tots els detalls que giren al voltant d’un espectacle.

En l’actualitat, tanmateix, això és insuficient, ja que la imatge que transmet l’empresa cultural a Internet, ja sigui a la seva botiga online d’entrades o a les xarxes socials, també afecta la percepció que els espectadors tenen d’aquesta. Considerant que, segons dades de 4Tickets, sis de cada deu espectadors ja compren les seves entrades a través de plataformes online, optimitzar els canals de venda digitals repercuteix directament en els resultats de la temporada.

En aquest sentit, segons l’Estudi Anual Ecommerce 2018 d’IAB Spain, el sector cultural i d’entreteniment lidera les compres online amb un 68% de consumidors internautes que han adquirit aquesta categoria de productes en l’últim any. Fins i tot està per davant del sector turístic (66%) i del tecnològic (61%). El mateix informe aporta altres conclusions que poden resultar sorprenents, tals com que només la meitat dels integrants de la generació Z (entre 16 i 23 anys) realitza compres online, mentre que, a nivell general, són set de cada deu els qui utilitzen els ecommerce.

A continuació us expliquem nou tendències de l’ecommerce en general i de l’e-ticketing en particular que us ajudaran a seduir els espectadors mitjançant els canals online.

1. La compra és multicanal

Sembla que actualment totes les vendes es produeixin a través dels telèfons intel·ligents, però res més lluny de la realitat. Per començar, quatre de cada deu espectadors encara prefereixen la taquilla física. O, si més no, utilitzen aquestes botigues tradicionals per recollir les entrades que han adquirit prèviament. A més, segons IAB Spain, l’ordinador continua sent el dispositiu rei per realitzar compres online. El 87% dels usuaris l’utilitzen, entre altres coses per la comoditat i usabilitat que permet, si bé és cert que està en declivi a favor dels smartphones, utilitzats pel 45% dels compradors. En paral·lel, estan perdent pes els webs amb ofertes i cupons de descompte, mentre que les botigues que només venen online són cada vegada més importants.

Per tots aquests motius, a 4Tickets tenim en compte que la compra ha de ser àgil des de qualsevol dispositiu. Els nostres webs tenen un disseny responsive: la seva imatge canvia i s’adapta en funció de les dimensions de la pantalla que s’utilitzi.

2. Estimula l’inconscient dels teus espectadors

Segons Gerald Zaltman, membre de la Facultat de Comportament, Ment i Cervell de la Universitat de Harvard, el 95% de les decisions de compra són impulsives i es prenen des de l’inconscient. Per això, el neuromarketing ens ofereix tècniques interessants per augmentar la vendes d’entrades. Juguen al nostre favor la usabilitat i senzillesa de la botiga de tiquets, així com un disseny atractiu, nítid i visualment ric. També és recomanable reduir els banners i altres formats de publicitat agressiva i estimular el possible comprador amb experiències emocionals (no només racionals) que ajudin a despertar l’interès, l’atracció i, finalment, la confiança de l’espectador que compra per Internet.

3. No tot és preu

És cert que les campanyes amb descomptes suculents solen animar la venda d’entrades, però la decisió de compra dels espectadors està subjecta a altres variables més enllà del preu. Segons l’estudi d’IAB Spain, la comoditat de la botiga digital és el principal criteri que segueixen els compradors online (segons el 97% dels enquestats), per davant de la varietat de l’oferta (94%), el preu (94%) i la confiança (72%).

4. Tingues en compte el teu públic

En funció de les característiques del teu públic (edat, nivell socioeconòmic, etc.) és possible que tingui unes preferències concretes respecte al procés de compra. Conèixer els espectadors us ajudarà a definir si estan acostumats a recollir les entrades a la taquilla, si no tenen impressora a casa i, per tant, volen utilitzar el seu smartphone per validar el tiquet o si hi ha formes de pagament online que no els convencen, entre moltes altres consideracions. Per tot això, l’e-ticketing ha d’adaptar-se a les necessitats i expectatives del públic.

5. Garanteix la seguretat en tot el procés de compra

Comptar amb un protocol de seguretat https en la teva plataforma de venda de tiquets, assegurar la fiabilitat de la passarel·la de pagament, evitar que la pàgina web es pengi durant el procés de compra i protegir les dades personals dels espectadors farà que els clients confiïn en el teu ecommerce d’entrades. També convé vincular les entrades al nom del comprador o del beneficiari, per evitar que una altra persona dupliqui els tiquets i es pugui presentar a la funció de manera fraudulenta.

6. La recomanació es fa digital

El boca a boca continua sent el factor decisiu perquè una obra de teatre prorrogui les seves funcions o, per contra, hagi d’acabar la temporada abans d’hora. Als cercles d’amistats i mitjans de comunicació, cada vegada més cal sumar-li la figura dels influencers i de les plataformes online de recomanació. De fet, pots aprofitar la teva pròpia botiga online i els canals de venda en els quals ofereixis entrades perquè els usuaris valorin els teus espectacles i atreguin a més públic.

A part d’això, també és convenient que estableixis una estratègia per identificar i seduir els influencers culturals de la teva zona. Arribar a acords amb aquestes persones i convidar-les a una funció pot aconseguir que l’espectacle aparegui recomanat en el seu blog o xarxes socials, plataformes en les quals l’espectador s’informa. Segons un estudi realitzat per Twitter, el 40% dels consumidors reconeix haver realitzat alguna compra després d’una recomanació a xarxes socials.

7. Vés amb compte amb l’email marketing

Enviar correus electrònics als possibles espectadors oferint-los informació sobre els teus espectacles i descomptes és una arma potentíssima per vendre entrades, però no és or tot el que lluu, i aquesta eina de promoció té moltes limitacions que has de tenir en compte perquè els teus correus electrònics no engrosseixin la carpeta d’spam dels espectadors i, pel camí, espatllin la imatge que tenen de la teva sala d’espectacles.

Per començar, cal adequar-se al nou Reglament General de Protecció de Dades, segons el qual els teus contactes han d’haver acceptat prèviament, i de forma proactiva, rebre les teves informacions. I és que de res serveix tenir multitudinàries llistes de correus electrònics si els teus contactes no estan interessats en els continguts que envies. En aquest sentit, també recomanem que preparis bases de dades diferents per tenir segmentat el teu públic entre els qui són fanàtics dels musicals, els qui prefereixen els monòlegs, els qui adoren les comèdies, etc. D’aquesta manera, gràcies a la personalització, cada vegada que enviïs una Newsletter obtindràs uns resultats molt més satisfactoris.

8. Fidelitzar o atreure nous espectadors?

Encara que l’objectiu de tota sala de teatre és fidelitzar el seu públic i atreure nous espectadors amb una estratègia combinada de publicitat en banderoles, mitjans de comunicació i xarxes socials, cal tenir en compte que la saturació publicitària a la qual estem sotmesos fa que fugim, de forma gairebé automàtica, dels missatges que ens conviden directament a comprar. En comptes d’optar sempre per impulsar la compra d’entrades, en els mails que enviem als espectadors es poden aportar altres continguts de valor, com entrevistes a l’autor d’una obra o als seus actors, o un sorteig per assistir a un assaig general amb públic.

Igualment, fidelitzar els espectadors que ja ens coneixen mitjançant clubs, descomptes personalitzats o experiències al voltant de les obres programades té l’avantatge que coneixem els seus gustos amb anterioritat i podem satisfer-los amb major probabilitat d’èxit. Tampoc cal oblidar la importància d’un bon servei d’atenció postvenda perquè l’experiència de compra sigui perfecta.

9. Analitza les estadístiques

Tota bona estratègia de ticketing i marketing cultural es basa en l’anàlisi dels resultats. Tant les estadístiques de les teves pròpies campanyes com les tendències generals del sector de l’espectacle poden ajudar una sala de teatre a prendre les decisions idònies per augmentar la venda d’entrades i corregir possibles ineficiències. Un dels recursos disponibles és l’informe anual de l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA). Mitjançant aquest document, és possible comprovar que en la temporada 17/18 van assistir als teatres catalans 2,35 milions d’espectadors, un 7,38% menys que en el període anterior, que les obres en llengua catalana van representar el 45% del total o que desembre va ser el millor mes teatral, ja que va concentrar 306.891 espectadors.

Si necessites que t’assessorem sobre les estratègies d’e-ticketing que tens a la teva disposició per millorar la venda d’entrades, contacta amb 4Tickets. Els nostres professionals analitzaran al detall les teves necessitats i desenvoluparan les estratègies adequades perquè el teu esdeveniment sigui un èxit.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies