Anul·lació, cancel·lació i tancament s’han convertit en paraules massa habituals en el món de l’espectacle i dels esdeveniments a causa del virus Covid-19. En aquest post volem parlar de la recuperació del sector cultural introduint altres termes: anàlisi, millora i fidelització.

Avui no volem centrar-nos en les dificultats (ja les hem analitzat en un post anterior), sinó que volem començar a parlar de la remuntada. No sabem quant durarà l’emergència sanitària, quan podrem reobrir les sales i quines mesures higièniques i de seguretat haurem de prendre.

El que sí que sabem és que la recuperació en el sector dels esdeveniments culturals arribarà.

I què succeirà el dia que tornem a la casella de sortida? La sensació serà semblant a l’inici de la temporada després d’un descans més llarg del normal. Serà el moment de posar a treballar tot el que hàgim posat a punt durant la hibernació i d’avaluar el seu rendiment.

Si aprofitem el llarg entreacte que ens ha imposat la situació sanitària per reforçar les bases del nostre projecte (activitat essencial per a la qual no trobem temps durant el dia a dia de la temporada), la remuntada serà més sòlida.

3 estratègies per començar la recuperació del sector cultural

Com començar la recuperació del sector cultural? Ens centrarem en aquelles tasques que estan a les nostres mans a dia d’avui, que són moltes. El que necessitem per dur-les a terme és temps, i això és quelcom que ara tenim fins i tot en excés. O sigui que posem-hi fil a l’agulla!

Anàlisi

No perquè sigui obvi podem oblidar la importància de posar ordre en els recursos que tenim a la nostra disposició, els esdeveniments que s’han anul·lat o ajornat i volem recuperar, les eines de gestió que ens funcionen i les que podríem millorar o substituir, etc.

Potser el Covid-19 ha posat en evidència algunes mancances de la teva companyia o ha fet relluir actius que fins ara no tenien el protagonisme que mereixien. Et llancem algunes preguntes que podries analitzar durant aquestes setmanes, perquè avaluar l’estat actual és essencial per implementar millores:

  • Estàs present a les xarxes socials on es troba el teu públic? No només és necessari comptar amb perfils en aquests canals, sinó també nodrir-los d’un contingut coherent amb la teva marca cultural, que sigui útil i alhora entretingut per als teus espectadors.
  • Comptes amb canals fluids de comunicació amb el teu públic? Xarxes socials, Newsletter, pàgina web, premsa, publicitat online o en paper, etc. Val la pena quantificar el retorn de la inversió que t’ha aportat cada canal, perquè d’aquesta manera podràs optimitzar el teu pressupost en la promoció d’esdeveniments i espectacles i la consolidació de la teva marca com a promotor cultural.
  • Comptes amb una eina de ticketing que et faciliti la gestió d’entrades al teu propi web i a les plataformes promocionals? Una eina personalitzada d’e-ticketing et permetrà recollir dades bàsiques del teu públic, com el seu correu electrònic, gràcies al qual podràs mantenir-hi el contacte per informar-lo de nous esdeveniments i afermar una relació de llarg recorregut.
  • Coneixes prou els teus espectadors? Satisfer els gustos i necessitats dels teus espectadors és la millor recepta per tornar amb força després de la crisi del Coronavirus. Per això és més necessari que mai que analitzis el teu públic. És el que està fent la banda revelació de la quarantena, Stay Homas, que compon cançons en un balcó de Barcelona i que va llançar una enquesta a través de la seva pàgina web preguntant en quina ciutat volien els seus fans que organitzés un concert una vegada acabessin les restriccions per la pandèmia. A 4Tickets et podem ajudar a organitzar enquestes als teus seguidors per conèixer la seva opinió i, d’aquesta manera, millorar i optimitzar la teva oferta teatral i de serveis.
  • Què està fent la teva competència? Mirar de reüll què estan fent o què han fet altres empreses culturals i d’esdeveniments pot ser una font d’enriquiment i un disparador d’idees per detectar tendències i evolucionar. Fer un monitoratge de les seves xarxes socials és una bona manera de començar aquest estudi de mercat. 

Aquestes són només algunes de les preguntes que pots intentar contestar durant l’estat d’alarma per aixecar el teló amb forces renovades, però hi ha moltes altres que et poden ajudar a superar la situació actual. Vols que t’ajudem?

Millores

L’anàlisi de la situació actual hauria de plasmar-se en unes pautes de millora que pots començar a desenvolupar pel teu compte o amb l’ajuda de partners especialitzats com nosaltres. Et proposem una bateria de millores que t’orientaran a oferir un servei més atractiu i augmentar la venda de tickets:

  • Optimitza el posicionament SEO de la teva pàgina web partint d’una auditoria prèvia, treballant elements com els enllaços externs i interns, el pes de les imatges, les meta-descriptions, l’ús de paraules clau, etc.
  • Entén el comportament dels teus usuaris al web a través de les aplicacions d’anàlisi i els mapes de calor. Només així descobriràs quins recorreguts fan pels diferents apartats del portal i si aquests estan ben estructurats per desembocar de manera natural a la pàgina de reserves.  
  • Digitalitza el teu recinte per tenir control en temps real de l’ocupació de les butaques.
  • Actualitza l’estratègia de preus de la teva sala de teatre.
  • Configura nous canals promocionals en els quals donar visibilitat als teus esdeveniments.
  • Perfecciona les vies de contacte que et permeten estar prop de l’espectador. Potser un canal de Whatsapp o un chatbot poden ser formes innovadores d’aconseguir una major connexió amb el públic.
  • Elabora una estratègia de continguts: a través de blog, xarxes socials, newsletters exclusius o vídeos, pots mantenir informats els teus espectadors més fidels, amb entrevistes, curiositats del món de l’espectacle, enregistraments d’esdeveniments i obres de teatre, jocs interactius i molt més. El món de l’espectacle està ple d’històries, qui millor que els seus protagonistes per a explicar-les! A més, cal tenir en compte que durant el confinament la gent passa més temps que mai davant les pantalles; és una oportunitat que els promotors culturals no haurien de desaprofitar.

Fidelització

Que els assistents a esdeveniments en l’era posterior al Covid-19 triïn les teves propostes depèn d’un recorregut que té diverses fases. Val la pena treballar-les totes des del punt de vista del màrqueting online per aconseguir augmentar la venda d’entrades:

  • Captació: anuncis en xarxes socials i Google, campanyes de mail, SEO… Moltes eines ens permeten captar l’atenció d’un possible espectador o assistent al teu esdeveniment.
  • Conversió: has d’oferir una primera impressió perfecta al teu web i a la teva plataforma online de venda de tickets per convertir els possibles clients que arribin a tu.
  • Fidelització: amb els continguts, les xarxes socials, l’atenció al públic i la cerca de feedback per millorar la teva oferta, faràs més estreta la relació amb la teva comunitat.
  • Anàlisi: diferents indicadors com visitants al web, interaccions i engagement a xarxes socials, i venda d’entrades et serviran per identificar les fortaleses i febleses de la teva estratègia de fidelització.

Vols que t’ajudem a posar en marxa una estratègia de remuntada post Coronavirus?

Contacta amb 4Tickets!

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies