Tot ha canviat en el dia a dia del personal de sala i de taquilla i, malgrat això, en essència tot segueix igual.

Acomodadors i taquillers segueixen sent la cara visible de les sales de teatre. Són les persones de referència que els espectadors necessiten per validar la seva entrada, rebre els descomptes oportuns, obtenir informació de l’espectacle i l’elenc d’actors, arribar a la seva butaca sense contratemps… Un malentès en aquests preludis de la funció pot arruïnar l’experiència teatral de qualsevol, per molta qualitat artística que assoleixi l’obra.

Aleshores, per què ha canviat tot el dia a dia del personal de sala?

Principalment, perquè les tasques més mecàniques de la seva feina ara poden estar automatitzades, organitzades des d’una plataforma de ticketing com la de 4Tickets que s’encarrega de gestionar la venda d’entrades, els descomptes, les devolucions i la gestió de l’aforament de la sala. Equipats amb una PDA o un Smartphone, els responsables de sala han deixat enrere el rol de guardià (el que vigila que ningú es coli, que ningú entri amb una entrada falsa, que la funció no comenci quan encara hi ha gent pendent d’entrar) i han assumit el paper de guia: amb tota la informació a la palma de la mà gràcies a les noves tecnologies, poden relaxar la vigilància per dedicar-se a facilitar el camí de l’espectador cap al seu seient sense que hi hagi imprevistos.

El perfil del personal de sala actual és, per tant, més informatitzat i amb més temps i recursos per dedicar les seves dots socials a atendre l’espectador amb bon humor i mà esquerra.

Les noves funcions del personal de sala als teatres

Només ens hem d’apropar a una sala de teatre per adonar-nos de la revolució tecnològica que el sector està patint. Per exemple, on abans hi havia llargues cues davant d’una taquilla en la qual els grups d’espectadors creuaven els dits per no arribar tard ni haver de seure per separat, ara les taquilles obren la finestreta els darrers minuts abans d’una funció, sobretot per imprimir les entrades que els espectadors han adquirit online i per atendre les persones (cada cop menys) que prefereixen esperar a última hora per adquirir els teus tickets de forma presencial.

Si ens endinsem ja al hall principal, on abans hi havia controls d’accés en què un treballador partia per la meitat els tickets de les persones que accedien a la sala, ara hi ha lectors de codis de barra amb els quals és possible confirmar amb el sistema de ticketing que l’entrada no està falsificada ni duplicada i que, en efecte, es correspon amb aquell dia i aquella sessió. Queden lluny les escenes en què dues persones coincidien al mateix seient i havien de dirimir qui tenia el ticket oficial.

Finalment, avancem fins al pati de butaques. On, fa una dècada, algú havia de comptar manualment que tots els espectadors previstos haguessin ocupat ja els seus seients a l’hora de començar l’espectacle, ara l’smartphone notifica el responsable de sala si totes les entrades s’han validat ja o si, per contra, serà necessari oferir uns minuts de cortesia per als qui encara estan fent cua.

Per completar amb èxit el camí de la teva sala de teatre cap a la gestió automatitzada de les entrades, t’animen a incorporar les noves tecnologies amb l’assessorament personalitzat de 4Tickets. La nostra plataforma tecnològica no només s’integra a la teva pàgina web i s’adapta al funcionament de la sala teatral per gestionar la venda d’entrades i solucionar imprevistos, sinó que també t’ofereix solucions proactives per seduir nous espectadors. Gràcies al control total i automatitzat de les entrades, podràs oferir descomptes i mantenir els espectadors assabentats de l’estat dels abonaments, per animar-los a assistir al teatre abans que els tickets caduquin.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies