Abans de començar, si ets comprador d’entrades online a alguna de les sales d’espectacles amb què col·labora 4Tickets, pots estar tranquil; no desvetllarem cap detall personal dels teus hàbits de compra, però sí que ens atrevim a apuntar algunes tendències generals que es repeteixen dia rere dia en l’adquisició online de tickets.

Pensa que som molts, centenars de milers de persones, els que comprem tickets en línia. En concret, el 71% dels compradors internautes adquireixen productes d’entreteniment i cultura. Aquest és, de fet, el sector amb millor salut de l’ecommerce, segons l’estudi anual d’IAB Spain.

Per tant, ningú t’identificarà quan revelem el que hem descobert després d’anys d’analitzar tendències de compra cultural al nostre país.

Aquestes tendències són les que ens permeten avaluar com estan funcionant les plataformes de venda dels promotors culturals amb els que treballem i, a partir d’aquí, fer recomanacions als nostres clients per augmentar el rendiment de la seva taquilla online i el nombre de reserves a espectacles .

Avui, però, no volem posar-nos seriosos. Desvetllarem els secrets més ben guardats del comprador d’entrades online pel simple plaer de conèixer-nos tots una mica millor.

Tickets a l’oficina

El primer d’aquests secrets pot semblar sorprenent, però està més que contrastat: els gràfics de vendes de tickets online es disparen… a primera hora del matí els dies laborables! Sí, exactament en aquest moment en què comença la feina, quan ens posem al dia amb el correu, planifiquem terminis de lliurament i agendem reunions.

És en aquest moment, segurament a l’oficina, quan preferim reservar entrades per Internet.

Se’ns ocorren motius molt diversos que podrien explicar aquest hàbit: pot ser que un company de feina ens hagi recomanat un espectacle que ha vist el cap de setmana i vulguem fer la compra al moment perquè no se’ns passi o s’esgotin les butaques amb millor visibilitat, o que a casa no tinguem impressora i vulguem aprofitar la de l’oficina. No obstant això, cada vegada més sistemes de ticketing aposten pel home ticket ecològic, de manera que l’usuari pot optar per no imprimir les seves entrades i, senzillament, mostrar el correu electrònic de la reserva o un codi QR a través del mòbil en l’accés a l’espectacle.

Una altra explicació podria ser que a casa gairebé no encenguem l’ordinador i que haguem de fer servir el de la feina, ja que el PC segueix sent el rei quan de comprar online es tracta.

És veritat que el mòbil va guanyant terreny mes a mes pel que fa a les compres en línia, i ja és la gran porta d’entrada en la fase de descobriment de l’usuari, però encara no ha fet el sorpasso a l’ordinador quant a conversions finals. Mentre que el 85% dels consumidors online fa servir l’ordinador en les seves adquisicions, només el 53% opta per l’smartphone, segons IAB Spain. La raó? El PC ofereix una pantalla més gran per informar-nos còmodament de l’espectacle que ens interessa. I, en el cas que vulguem adquirir el ticket, ens proporciona una millor visibilitat a l’hora de seleccionar una butaca. Tot i que el nostre objectiu és aconseguir la millor experiència possible en la usabilitat des de dispositius mòbils, com així hem presentat en les darreres novetats dels nostres serveis amb l’arribada de Billy Elliot a Barcelona.

Tampoc es pot negar que a molta gent li continua generant més confiança la seguretat d’un ordinador quan cal introduir dades bancàries.

Botigues i plataformes de ticketing per a tots els gustos

El que està clar és que Internet s’imposa amb claredat a la venda directa a taquilla. La comoditat, l’oportunitat de buscar la millor promoció en només uns clics, la varietat de l’oferta disponible… Són molts els avantatges que ofereixen els canals online i així ho aprecien els amants del teatre.

On hi ha molta més divisió és en el canal triat: les reserves de tickets es reparteixen entre la botiga online de la pròpia sala d’espectacles basada en la tecnologia de 4Tickets i els canals promocionals que estan integrats en la nostra plataforma de ticketing.

I, parlant de taquilles en línia, us imagineu quins són els elements d’una plataforma d’e-ticketing que més molesten els consumidors, fins al punt que poden interrompre el procés de compra? La palma se l’emporten les taxes de gestió amb un preu massa elevat. És clar que algú molt interessat en una obra de teatre no la deixarà de veure per uns euros inesperats que pugen al carret de la compra, però també és cert que aquest desemborsament extra senti com una galleda d’aigua freda.

Un altre desengany es produeix en el disseny del web de ticketing. Que sigui poc clar, que tingui massa passos o que funcioni a càmera lenta acaba deixant pel camí a persones interessades en una obra de teatre però no prou apassionades com per passar-se mitja hora en una plataforma de venda d’entrades. La simplicitat és un grau.

El moment preferit per anar al teatre

Aquest secret no sorprendrà a ningú: el Nadal és el moment preferit per consumir teatre. Regalar tiquets per a un espectacle és una aposta segura, i les baixes temperatures també conviden a tancar-se en una sala per deixar-nos portar per una bona història.

Ens ho confirma ADETCA (l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya) en el seu informe estadístic de la temporada 2018-2019: desembre va ser el millor mes teatral de l’any a Catalunya, amb 328.294 espectadors.

Coneix als teus clients i millora el teu projecte

Totes aquestes curiositats que poden semblar “secrets”, per als nostres clients són dades que els hi oferim per millorar els seus projectes. A través del nostre assessorament en CRM i l’acompanyament en l’anàlisi en cada projecte, els nostres clientes poden arribar a un major públic i millorar la relació amb el que ja tenen.

Les dades són transcendentals per conèixer al nostre públic. A més de les dades demogràfiques també ens ajuden a saber quines són les seves motivacions, el seu comportament de compra, quines dificultats poden tenir, com ens coneixen, entre moltes altres preguntes.

Tot això, ajuda a personalitzar l’oferta i sobretot la comunicació cap al nostre segment de públic desitjat. Per exemple, segmentar una campanya d’e-mail marketing per fidelitat (usuaris amb més compres durant l’últim període seleccionat) podria ser una possible acció si analitzant dades hem detectat la seva eficàcia. Optimització constant per maximitzar resultats.

A més, també oferim un anàlisi constant de resultats de vendes, analitzant preus mitjos, resultats de diferents canals de venta, temporalitats, previsions de vendes, etc. Tot per un objectiu principal: Millorar les teves vendes.

Si has arribat fins aquí, hauràs vist que gràcies a les dades pots prendre millors decisions per a millorar el teu projecte.

En parlem?

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies