Enric Torres (Andorra Turisme): “Els espectacles del Cirque du Soleil s’han convertit en l’excusa perfecta per visitar Andorra durant l’estiu”

La cultura i els espectacles com a motor econòmic tenen molt sentit a Andorra. La col·laboració del país dels Pirineus amb el Cirque du Soleil, que va començar com una estratègia per atreure nous turistes en plena crisi econòmica, s’ha consolidat i ha guanyat l’estima de més de 540.000 espectadors al llarg de sis edicions, a més de generar grans beneficis a la indústria turística nacional. Aquest èxit pot arribar al punt àlgid aquest estiu amb el nou espectacle Rebel, que només es podrà veure al Principat. Enric Torres, director de Producte i Nous Projectes d’Andorra Turisme, ens detalla les claus de l’èxit d’aquest projecte i ens explica com gestionen la reserva d’entrades gratuïtes i de pagament.

Enric Torres, director de Producto y Nuevos Proyectos de Andorra Turisme

– En què consisteix la col·laboració entre Andorra Turisme i el Cirque du Soleil?

– La col·laboració amb el Cirque du Soleil va començar fa set anys, quan Andorra explorava noves activitats d’oci per reforçar la seva oferta i fomentar el creixement de l’activitat turística durant la crisi econòmica. Es van estudiar diverses alternatives i la proposta del Cirque du Soleil era la que millor encaixava amb les necessitats d’Andorra: és una companyia de referència mundial en l’àmbit dels espectacles per la seva qualitat i innovació. La negociació va ser directament amb la matriu del Cirque du Soleil a Mont-real i la proposta per a Andorra, fins aleshores mai vista a Europa, era un espectacle únic, dedicat exclusivament a Andorra, d’una duració de 60 minuts i amb una capacitat de 5.000 espectadors, la majoria dempeus i amb entrada gratuïta. L’acollida per part del públic va ser molt bona: fins ara, més de 540.000 espectadors han passat per alguna de les edicions.

– Aquest any, el Cirque du Soleil presenta a Andorra Rebel. De què tracta aquest espectacle i quines novetats hi trobarem en comparació a altres muntatges de la companyia?

– Igual que l’any passat, l’espectacle combina de forma innovadora les increïbles acrobàcies dels artistes del Cirque du Soleil amb les cançons en directe dels cantants més importants de l’actualitat. Aquesta combinació és poc coneguda per part del nostre públic, fet que garanteix una proposta única i impossible de veure a qualsevol lloc que no sigui Andorra. El format manté la gratuïtat pels espectadors que vulguin veure l’espectacle drets i l’opció de pagament (amb un preu màxim de 25 euros) per als qui vulguin veure’l còmodament asseguts a la graderia. Rebel només es podrà veure del 29 de juny al 28 de juliol de 2019 a Andorra.

"Rebel" es el espectáculo de Circo del Sol que este verano se podrá ver en exclusiva en Andorra.

“Rebel” és l’espectacle de Cirque du Soleil que aquest estiu es podrà veure en exclusiva a Andorra.

– Serà el setè espectacle del Cirque du Soleil a Andorra després de les cinc edicions de Scalada i Diva. Té alguna particularitat el perfil de públic que assisteix a aquests espectacles a Andorra?

– Tenim un públic molt fidel des del principi, format majoritàriament per famílies i parelles a qui els encanta aquest tipus d’espectacle. El nostre esdeveniment es caracteritza per ser molt dinàmic, així que agrada als nens i al públic jove, però a la vegada combina l’espectacularitat de les acrobàcies i números amb una bellesa visual extraordinària. Sens dubte, no deixa ningú indiferent i la valoració global supera el 9 cada any.

– Quin impacte té aquesta col·laboració en el turisme d’Andorra?

– Els espectacles del Cirque du Soleil a Andorra han general més de 91 milions d’euros de retorn a l’economia nacional durant les sis edicions anteriors. Només l’any passat, l’estimació de retorn va superar els 22,9 milions, amb 173.000 pernoctacions i una assistència de més de 106.000 espectadors. L’espectacle del Cirque du Soleil s’ha convertit en l’excusa perfecta per visitar Andorra i més d’un 75% dels assistents aprofiten la visita per descobrir i gaudir dels atractius naturals i d’oci que ofereix el país. És un espectacle de referència als Pirineus.

– Com han evolucionat les xifres de públic?

– La mitjana de públic per espectacle és d’unes 5.000 persones, amb una ocupació mitjana d’un 97%. Durant les sis edicions anteriors, més de 540.000 espectadors han gaudit d’algun dels espectacles. Cada una de les últimes tres edicions han comptat amb 22 funcions (durant tot el mes de juliol de dimarts a dissabte), amb un volum d’espectadors superior a les 100.000 persones.

– A l’hora de promocionar els espectacles del Cirque du Soleil a Andorra, quina estratègia seguiu?

– Utilitzem una combinació de campanyes online i offline. A l’apartat online tenim una presència destacada en mitjans digitals i xarxes socials. Unim els esforços amb els nostres partners, el mateix Cirque du Soleil, els hotelers d’Andorra, centres d’oci com Caldea, Grandvalira i Vallnord, i turoperadors amb qui treballem habitualment. Quant a campanyes offline, dediquem esforços importants a tenir presència a les cadenes de televisió i radio i, en menor mesura, a revistes i diaris.

– Davant aquesta demanda tan alta i tenint en compte que l’espectacle té 22 funcions molt concentrades en el temps, el procés de compra i gestió d’entrades deu ser molt intens durant els dos mesos previs. Com afronteu aquesta allau?

– Afortunadament tenim una experiència dilatada en l’organització d’aquest tipus d’esdeveniments, fet que ens ajuda a assegurar l’èxit organitzatiu. Més d’un 60% de les entrades es comercialitzen directament entre els agents turístics d’Andorra (hotels, agències de viatges, centres d’oci com Caldea, turoperadors, comerços, etc). La resta d’entrades comencen a comercialitzar-se uns dos mesos abans de l’inici de l’espectacle.

Com que disposem de dos tipus d’entrades (les gratuïtes i les de pagament), tenim fixades dues modalitats de reserva: les entrades dempeus tenen un procés de prereserva que acaba 20 dies abans que comenci l’espectacle, quan l’usuari rep un correu de confirmació de les seves entrades i pot validar-les i descarregar-les. En el cas de les entrades de graderia, el procés de reserva és estàndard, amb accés al sistema, selecció de seients, pagament i recepció de les entrades per correu electrònic.

Certament, la gestió i seguiment de tots els processos de reserva (tant per a les empreses turístiques com per al públic individual) és complicat, de molts mesos de feina i proves i que requereix un control molt exhaustiu que no seria possible sense la implicació i la dedicació d’un gran equip de professionals, entre els quals hi ha el personal d’Andorra Turisme i l’empresa tecnològica 4Tickets.

– Què us aporta 4Tickets?

– 4Tickets és el nostre partner tecnològic; ens ajuda i ens facilita tots els processos de reserva i compra d’entrades. El sistema utilitzat és plenament intuïtiu, àgil i fàcil d’emprar. Això ajuda a que el procés de reserva sigui ràpid i molt eficaç. No és fàcil gestionar un sistema de reserves que combini diferents necessitats tècniques, com entrades gratuïtes, entrades de pagament i paquets hotelers d’allotjament i entrades. 4Tickets ens ajuda a combinar aquestes tres modalitats i a fer que tot l’engranatge funcioni a la perfecció. En aquest tipus de processos és molt important disposar d’empreses àgils en la gestió d’entrades i al mateix temps proactives en la resolució de problemes, que ens aportin solucions innovadores davant els requeriments que els hem anat plantejant durant aquests anys de col·laboració.    

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies